PAAS ONTBIJT LIKE A PRO!

Samen met de familie brunchen, uitgebreid ontbijten met het gezin of lekker een dagje weg. Om jullie inspiratie te geven voor een heerlijke gezonde paasbrunch hebben wij een aantal recepten voor jullie op een rij gezet. Hiermee ga jij zeker de show stelen!

Mocht je liever lekker een uurtje langer in bed willen blijven liggen, kan dat natuurlijk ook! Oh My Guts heeft namelijk een heerlijk paaspakket voor jullie samengesteld. Er is keuze uit een zoet- en een hartig pakket. De pakketten worden eerste paasdag thuis afgeleverd! Zo heb jij in ieder geval een awesome en gezond paasontbijt!

Screen Shot 2017-03-29 at 16.19.38

1. Ei in broodje
Ingrediënten (4 broodjes):
– 4 spelt pistoletjes
– 4 eieren
– 6 cherrytomaten
– 16 blaadjes spinazie
– 4 plakjes kaas
– 2 eetlepels kokosolie
– Peper en zout
Bereidingswijze:
– Verwarm de oven voor op 180 graden. Plaats bakpapier op een bakplaat. Snijd de champignons in plakjes en de cherrytomaten in kwartjes.
– Hol de pistoletjes voorzichtig uit. Zorg ervoor dat de buitenkant van de broodjes heel blijft. Smeer de binnenkant van de broodjes in met olie en bestrooi met peper en zout.
– Leg in ieder broodje 3 blaadjes spinazie, een paar plakjes champignon en 3 stukjes tomaat en leg hierop een plakje kaas en druk dit even goed aan. Breek boven ieder broodje een ei. Verdeel tot slot nog een beetje spinazie, stukje tomaat en plakje champignon over het broodje. Strooi er nog een beetje peper en zout over.
– Bak de broodjes 10 tot 12 minuten in de oven. Bedek de broodjes hierna losjes met aluminiumfolie en bak de broodjes dan nog 20 tot 25 minuten af.

oo

2. Zoete aardappel toast

Dit is ons favo, lunchgerecht super simpel, gezonde en het ziet er ook nog eens super leuk uit!
Ingrediënten:
– Zoete aardappels
– Broodrooster
Bereidingswijze:
– Was de zoete aardappelen goed schoon en snijd deze in plakjes zodat ze in de broodrooster passen.
– Rooster ze in de broodrooster en beleg ze daarna naar wens. Zo kan je er avocado, eiersalade, pindakaas, gerookte zalm en nog veel meer lekkers opdoen!

aard

3. Appel-kaneelbrood
Ingrediënten (12 plakjes):
– 220 gram volkorenmeel
– 220 ml ongezoete amandelmelk
– 2 eieren
– 3 tl kaneel
– 25 gram kokosbloemsuiker
– 1 tl bakpoeder
– 2 Pink Lady appels
– 60 gram rozijnen
Bereidingswijze:
– Verwarm de oven voor op 180 graden
– Snijd de appel in kleine blokjes. Meng de blokjes appel met kaneel, kokosbloemsuiker en rozijnen.
– Mix in een kom met een handmixer alle overige ingrediënten tot een lobbig beslag. Spatel het appelmengsel erdoorheen.
– Bekleed een bakvorm met bakpapier, stort het beslag erin. Strijk de bovenkant glad en zet voor 45 minuten in de oven.

appel-kaneel-brood-1170x784 (3)

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *