7 SUPERFOODS DIE JE IMMUUNSYSTEEM VERBETEREN

7 SUPERFOODS DIE JE IMMUUNSYSTEEM VERBETEREN

Wat zijn superfoods?

Je keel doet pijn en je voelt je lamlendig? Of wil je niet verkouden worden? Zorg ervoor dat je regelmatig deze superfoods in je dagelijkse gerechtjes verwerkt - deze zeven gezonde voedingsmiddelen kunnen je immuunsysteem helpen stimuleren. Stop virussen voordat ze beginnen!


Je hoort het vaak voorbij komen die superfood. Gekke exotische namen waar je nog nooit van gehoord hebt. Maar wist je dat superfood ook gewoon in keukenkastje, fruitschaal of koelkast hebt staan? Wanneer is iets nu een superfood; superfood zijn voedingsmiddelen met een bijzonder hoog gehalte aan vitamines, mineralen en antioxidanten. Hun hoge concentratie aan voedingsstoffen maakt ze zo “super” voor je gezondheid.


KNOFLOOK 

 Deze smaakbommetjes is bijna niet weg te denken uit onze avondmaaltijden. Zij zorgen niet alleen voor extra smaak, het is ook één van de beste voedingsmiddelen voor een sterk immuunsysteem. Studies hebben aangetoond dat het regelmatige eten van knoflook een positief effect kan hebben op de bloeddruk en een te hoog hoge cholesterolgehalte. Ook zit knoflook vol met antioxidanten, die de natuurlijke afweer van je lichaam versterken.Dat is dan de slechte adem wel waard denk ik zo ;)? 


GEMBER 

De pittige, aromatische gemberwortel wordt gebruikt om wat kick toe te voegen aan drankjes, thee, soepen en Aziatische gerechten, en het is ook een echte superfood. Gember vermindert ontstekingen en verlicht pijn. Bovendien helpt het ook om misselijkheid te verminderen. 

GOJI-BESSEN 

Goji-bessen of wolfberries bevatten vitamine C, B-vitaminen, essentiële vetzuren, aminozuren en veel belangrijke mineralen. Mix ze in je ontbijt smoothie of strooi een handvol goji bessen over je muesli voor die extra boost aan je immuunsysteem. 

CHIA ZADEN 

Chia-zaden komen oorspronkelijk uit Mexico, waar ze regelmatig door de Azteken en Maya's werden gebruikt. Tegenwoordig hebben ze hun weg gevonden naar onze keuken. Er zijn veel redenen om chiazaden te eten: ze zijn rijk aan omega-3-vetzuren (100 g bevatten maar liefst 1 kg zalm) en ze leveren twee keer zoveel plantaardige eiwitten als andere zaden. In vloeibare vorm kunnen chiazaden binnen enkele minuten tot 10 keer hun oorspronkelijke grootte uitbreiden. Daarom worden ze vaak gebruikt om pudding te maken. Maar ze smaken ook heerlijk over de salade of gemengd in yoghurt. 

MATCHA

 Matcha is de nieuwe koffie! Rijk aan cafeïne, waardoor het een enorme boost geeft aan je dag! Het hoge gehalte aan vrije radicalen scavengers, vitaminen, mineralen en sporenelementen maken matcha een krachtige poeder om verkoudheid of griep te bestrijden. De meest populaire manier om het poeder te serveren is in de vorm van een matcha latte. 

BOSBESSEN 

Nog een superfood is bosbessen. Ze zitten vol met vitamine C en kalium en andere belangrijke vitamines. Eet deze kleine rakkers vaak in de winter want ze zijn een boost voor je immuunsysteem

WIL JE MEER LEUKE 

WEETJES ONTVANGEN?

Email:


Oudere post Nieuwe post